آخرین اخبار
کد مطلب: 124153
نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد
حضور بيگانگان به بهانه قراردادهاي نفتي در کشور، مصداق نفوذ و تامين منافع نامشروع دشمن
تاریخ انتشار : 1395/07/09 14:24:08
نمایش : 3539
نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به مسئله نفوذ اشاره کردند و مي‌توان گفت مجوز دادن به بيگانگان براي حضور در ايران و امضاي قراردادهاي ipc يکي از مظاهر واضح نفوذ دشمن در کشور است و اين که مسئولان ما چنين تفکري داشته باشند خيانت بزرگي براي کشور محسوب مي‌شود.
به گزارش  سلام لردگان به نقل از جهانبين نيوز؛ قرارداد ipc قراردادي نفتي است که از نوع قراردادهاي مشارکتي بوده و به بهانه‌ اينکه ايران تکنولوژي استخراج نفت را ندارد و ميادين نفتي به صورت مشترک با قطر بوده و اين کشور به حق ايران تجاوز مي‌کند اخيرا بسته شده است.

به موجب اين قرارداد شرکت‌هاي خارجي وارد کشور شده و اقدام به استخراج نفت مي‌کنند و ايران در اين مدت بايد همه نيازهاي مشروع و غيرمشروع اين افراد را تامين کند.

ضمن اينکه مصوبه دولت براي اين قرارداد به گفته خود دولتي‌ها ۱۵۰ ايراد داشته و سوالي که مطرح است اين است که چرا دولت مصوبه ايراددار را تائيد کرده است؟

بعد از آن رئيس کميسيون مجلس اعلام کرد اين قراردادها ۵۰۰ ايراد دارند و دفتر رهبري نيز با جمع‌بندي‌هايي که صورت دادند ۱۵ ايراد را به اين قراردادها گرفتند و در آخرين مصوبه نيمي از اين ۱۵ ايراد مترفع شده ولي هنوز ايراداتي چون واگذاري بلندمدت ميادين به خارجي‌ها و... به ipc وارد است.

فردي که اقدامات لازم براي انعقاد اين قرارداد را انجام داده آقاي کاردول است که در بحث کرسنت در سه مرحله دادگاه محکوميتش اثبات شده و اين نيز ايرادي ديگر به اين قراردادها است.

اعتماد به کسي که بارها از آن نيش خورديم اشتباه محض است

آيت‌الله عليرضا اسلاميان نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري در مصاحبه اختصاصي با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در برخي از موارد جواب مسائل مختلف با شناخت صورت مسئله قابل فهم است چون بعد از شناخت پيدا کردن پاسخ چندان دشوار نيست.

وي با بيان اينکه اعتماد به کسي که محکوم است و بارها از آن نيش خورده‌ايم عقلاني نيست افزود: در برخي از موارد ممکن است به ظاهر فرد مورد نظر نقشي در يک موضوع نداشته باشد اما در اصل ملکوت مسئله در دستش باشد و گرداننده اصلي بوده که مسئولين بايد در مسائل مهم کشور مراقب دست‌هاي پشت پرده باشند.

با ipc راه دشمن به کشور باز مي‌شود

نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: بعد از سال‌ها تجربه و ضربه که ملت ايران قبل و بعد از انقلاب خورده است اشتباه محض است که امروز خودمان با دستان خودمان راه را براي بيگانگان باز کنيم و خودمان آن‌ها را وارد کشور کنيم چون يکي از برکات انقلاب خروج بيگانگان از کشور و کوتاه کردن دست آن‌ها بوده است.

آيت‌الله اسلاميان يادآور شد: رفت و آمد بيگانگان به کشور نه‌تنها راه را براي ورود فرهنگ غرب باز مي‌کند بلکه باعث مي‌شود جوانان ما احساس کنند مشکلات نفتي ما با حضور بيگانگان در کشور حل مي‌شود که اين موضوع براي يک مسلمان غيرتمند غيرقابل تحمل است.

اعتماد به بيگانه يعني بي‌اعتمادي به جوانان کشور

وي با تاکيد بر اين نکته که ما در کشور جوانان بااستعداد زيادي داريم که اگر امکانات داشته باشند مي‌توانند دست به هرکاري زده و هر گرهي را باز کنند خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس هم همين جوانان بودند که توانستند در برابر دنيا بايستند و اگر امروز هم به آن ها اعتماد کنيم و کار را به آن ها بسپاريم مطمئنا ضرر نخواهيم کرد پس نبايد نبود تکنولوژي را براي استخراج نفت بهانه ورود بيگانگان به کشور قرار دهيم.

آيت‌الله اسلاميان يادآور شد: نبايد مسئولان کشور تفکر ما نمي‌توانيم را به جوانان القا و باعث نااميدي آن ها شوند چون اين خيانت بزرگي است هم براي کشور و هم براي جوانان با ايمان و متدين.

وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور ايران در بازگشت از فرانسه و نگراني رئيس جمهور فرانسه براي جوانان بي‌کار در ايران افزود: مگر مي‌شود فرانسه که بارها دشمني خود را با ايران به اثبات رسانده نگران فرزندان ما باشد.

ipc از مظاهر واضح نفوذ در کشور است

آيت‌الله اسلاميان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به مسئله نفوذ اشاره کردند و مي‌توان گفت مجوز دادن به بيگانگان براي حضور در ايران و امضاي قراردادهاي ipc يکي از مظاهر واضح نفوذ دشمن در کشور است و اين که مسئولان ما چنين تفکري داشته باشند خيانت بزرگي براي کشور محسوب مي‌شود.

نماينده مردم چهارمحال و بختياري در مجلس خبرگان با اشاره به پيروزي هند در برابر استعمار و نياز اين کشور به برخي از کالاها در دوران بعد از پيروزي بيان داشت: گاندي در اين زمان هرگز زيربار ورود هيچ کالايي از کشورهاي بيگانه نرفت و اين است که امروز هند به عنوان ابرقدرت صنعتي مطرح شده است.

وي با اشاره به بدعهدي‌هاي آمريکا در مسائل برجام و آتش‌بس در سوريه ادامه داد: چطور مي‌توان به کشورهايي که بارها و در مسائل مختلف به کشور ايران ضربه زده و از اعتماد ملت ايران سوءاستفاده کرده‌اند، اعتماد کرده و راه را براي آن‌ها براي ورود به کشور باز کنيم.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس